godaste lammgrytan


Nu var det längesen igen

Men nu ska jag blogga om goda saker som jag åt häromdagen:


     
 
  


Lammgryta och till efterrätt blodapelsin&honungspomelo med honung & glass. mmm!


Det vore ju fint om man kunde lägga ut receptet på lammgrytan eftersom den verkligen var en favorit, problemet
är att jag inte riktigt kommer ihåg eftersom den skapades fram under själva tillagningen.
Men ungefär:

Lammgryta

ca. 400gr tillagat lammkött (jag hade lammstek som jag delade i mindre bitar)
1 msk olja
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 äpplen
1 mango
curry(1 msk?)
chilipulver
1 msk soja
1-2msk tomatpuré
5 dl oxbuljong
2-3 dl matlagningsgrädde (mjölk funkar också..)
Salt, peppar

Stek löken, vitlöken och äpplena i oljan. Tillsätt alla övriga ingredienser(förutom lammköttet och matlagningsgrädden).
Låt puttra i ca. 15-20min. Tillsätt köttet och grädden. Låt puttra lite till. Smaka av, tillsätt ev. mer grädde el. buljong. Servera med ris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0