fiskbiffar


Idag har det gjorts fiskbiffar!






..och dom blev jättegoda!
Min nya köksassistent har köttkvarn som tillbehör, så nu var jag ju bara tvungen att testa den.
Eftersom köttfärs inte är någon favorit hos mig, så testade jag fiskfärs istället.
Självklart hade jag kunnat göra biffarna i mixern istället, men nu ville jag ju testa köttkvarnen..
Till biffarna använde jag alaska polock, kanske hade de blivit ännu mindre om jag valt en "bättre" fisk - men är man student så är man!

Till biffarna hade vi potatis och yoghurtsås med persillade. (och en massa rivna morötter!)

Fiskbiffar

500gr fryst vitfisk (jag använde alaska polock)
1 ägg
1 tsk salt
1 msk dijonsenap
2 msk matlagninggrädde
1/2 dl färsk basilika
flytande margarin

Tina fisken (eller använd färsk!). Mal/mixa fisken, tillsätt övriga ingredienser. Stek i matfettet, ca. 3-4min/sida.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Urtjusigt!



Väldigt tallriksmodelligt, och jag gillar bilden på kvarnen. Fiskmaskar!

2009-01-26 @ 23:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0