den enklaste maten

Ibland är den enklaste maten, den godaste maten!


       


Pasta tillsammans med tomatsås är nog en av mina favoriträtter! Men det glömmer jag ofta bort, eftersom det känns så..simpelt. Idag gjordes den dessutom på burktomater men blev hur god som helst ändå!
Jag har inte skrivit några exakta mängder av vissa ingredienser, men det är för att här så bara lägger vi i grytan tills det känns bra och mäter inte upp något, det blir nästan alltid bra ändå!

Vitkålssalladen som jag hade till är min nya favorit som jag vill ha hela tiden! Bara att blanda vitkål (strimlad med osthyveln så den blir saftig!) tillsammans med valfri grönsak och blanda ihop med antingen vitvinsväger eller rödvinsväger och svartpeppar.(och ev. oregano)



Tomatsås
2 portioner

1 röd lök
1 burk krossade tomater
oliver
gula/röda linser
spiskummin, vitlök
olja/margarin

Stek löken i matfettet. Hacka under tiden en del av oliverna. Tillsätt dessa tillsammans med övriga ingredienser samt några hela oliver. Låt koka ihop en stund, klart! Servera tillsammans med spaghetti och parmesan.



(Tilläggas ska dessutom göras att det inte var jag som lagade maten utan min älskade sambo!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0