fotsvetts-ost

      

Här är osten. Vet inte riktigt om det syns vad det är. Men det är en danskost, jag vet inte vad osten heter egentligen men här hemma kallar vi den "fotsvetts-ost". Det är det jag försökt ilustrera på bild nr. 2 - den ser ju ut att svettas!
Jag vet inte vad jag tycker om  osten - det var ett felköp från min sida. Insåg inte riktigt att det var en sådan ost jag köpte. Men den smakar gott.(och mycket!). Problemet är bara att mina händer nu luktar precis som fotsvettsosten trots att jag tvättat dom två gånger. Dagens i-landsproblem.
Någon som har en åsikt om fotsvettsost, eller kanske kallar den något annat? Eller har något tips på vad man kan använda den till, förutom på smörgås då.

Kommentarer
Postat av: kärleken

jaha. jag har nog aldrig kallat den fotsvettsost av den anledningen. jag tycker den luktar fotsvett! Men man kan även kalla den för skavost! ;)

2009-01-15 @ 17:57:21
URL: http://stenbod.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0