dubbelpass

Idag har jag sprungit dubbla pass löpning!

Jag sprang nästan 8km innan Kellogs-seminariet imorse, lugnt och fint som det ska vara innan frukost men kom ändå upp i en medelpuls på 150(75% av max). Detta berodde mest på att jag var tidsoptimist som vanligt och insåg när jag hade vänt att jag började få väldigt bråttom, så då fick jag öka farten och pulsen kom väl upp till 80-85% i slutet. Kanske inte optimalt för en morgonjogg men jag hann i alla fall i tid till frukostbuffén!

När jag kom hem efter förmiddagens föreläsningar så tänkte jag köra passet för dagen enligt Szalkai's halvmarathonprogram (finns här), nämligen kortintervall. Därför begav jag mig till gymmet för att köra passet på löpbandet. Eftersom jag följer 1.45h-programmet och detta är för snabbt för mig så får jag ändra det lite efter mig själv. Enligt programmet skulle jag springa 5 intervaller à 80sek eller 400m, jag räknade ut att detta var en fart på 3,33min/km (kan det stämma?!) Inte realistiskt för mig i alla fall! Så jag sprang intervaller på 4:44min/km (13,5km/h) à 80sek istället. Det gick bra! Jag hade kanske kunnat springa fortare än så eftersom det ju endast gällde 80sek åt gången, men det känns som om jag ska trilla av löpbandet om jag kör fortare - får försöka kommer över den rädslan!!

Efter löppasset körde jag styrka för överkroppen. Jag ska bli stark också! Eller iallafall bli okej stark så att jag undviker skador!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men skojar du eller? Vet du vad klockan var innan frukostseminariet? Jag orkade ju för tusan knappt promenera ut ur duschen då!



Du är så jävla BRA!

2009-01-27 @ 21:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0