Fredagsmat




Igår kväll åt vi tacos till middag. Jag är inget stort fan av köttfärs så för min del blev det räkor istället. Jag bara hettade upp dom lite i stekpanna tillsammans med tacokrydda. Till åt jag lite tacochips varvat med hårt tunnbröd/polarknäcke. Var hur gott som helst!
 
Vi gjorde egen tacokrydda till också. Jätteenkelt att göra själv och man vet exakt vad det är i, dessutom mycket billigare!


Tacokrydda
Ingredienser: 6 portioner
1,5 tsk salt
1 tsk vitlökspulver
2 tsk chilipulver
1 tsk spiskummin
1 tsk lökpulver
2 krm cayennepeppar
2 tsk paprikapulver
1 tsk maizenamjöl

(http://www.lyckasmedmat.nu/recept.asp?receptnr=90&gruppid=14&for=1)


Nu ska jag äta den här salladen med bl.a. potatis, kalkon, cocktailtomat, paprika, röd lök och italiensk dressing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0