massa mat!



nu var det längesen jag bloggade så nu blir det frukost x 2
Knäckemackor med ägg och gröt med blåbär+yoghurt. Man glömmer varje gång hur gott stekt ägg är tycker jag!
Idag var det istället de gamla vanliga knäckemackorna med avokado + keso och gröt med rårörda lingon. Lingon var egna från frysen(måste ju visa på min huslighet som har sånt i frysen:)). Det hade jag också glömt bort att det var så gott!

image34

Igår kväll åt vi den här goda fläskfilén i balsamicosky med potatis i ugn och apelsinssallad.
Det var såå gott. Och kött blir verkligen så mycket bättre när man använder termometer och vet när det är klart! Ingen mer torr fläskfile för mig alltså!

Igår tror jag att jag slog nytt springrekord när jag sprang nästan 13km, har aldrig sprungit så långt förut! Mina rundor brukar alltid ligga på 7-9km, men nu ska jag minsann försöka springa långt nån gång i bland!
Jag sprang på morgonen och drack nog säkert för lite(fast det kändes som jag drack hela tiden) och mådde lite konstigt hela tiden, därför gick pluggandet verkligen inget bra.
Idag har pluggandet inte heller gått framåt, men denna gång eftersom det var så fint väder. Idag har det istället picknickats i botaniska trädgården och gåtts promenad genom hela stan.

Om någon timme är det eurovision som jag såklart ska se, även fast jag var mer intresserad av tävlingen förr i tiden.. blir inte riktigt samma sak när man har en pojkvän som inte är så på heller. Man skulle ha några schalgerbitna kompisar som kunde dra med en i schlagern alltså..

Och om vi ska prata ännu mer mat så ska jag göra coleslaw och vegetariska burgare nu, kanske kommer det bild senare!

Kommentarer
Postat av: labbkompisen.

(vill bara skryta med att jag satt på ktb i fyra timmar idag!)

2008-05-25 @ 20:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0