massa fisk!





Idag har jag och min grupp hållt i fisklaboration i skolan och all den här maten gjorde vi!
(eller vi gjorde ju ingen mat alls, det fick de andra göra..men vi åt den!)
Maten i tur och ordning:
- Fiskfärsbiffar på gös(svindyr gös för övrigt!) m jordärtkocksmos
- Bulgursallad m. zucchini och lök, gräddfilssås m. örter
- Hel regnbåge i ugn(nästan det godaste jag nånsin ätit!)
- Strömming m. fyllning av pepparrot, senap och äpple m. potatis/broccolimos
- Paella m. b.la. krabba, bläckfiskringar och räkor
- Fisk- och skaldjurssoppa m. b.la. krabba, lax, vitt vin, buljong på räkskal, fänkål, rotselleri
- Vegansk skagen
- Vanlig skagen
- Nybakat bröd!

Allt var verkligen hur gott som helst. Vill ta och göra alla rätterna här hemma på en gång! mumma!
Skönt att vara klar med laborationen nu är det bara tenta på fredag kvar, sen är det sommarlov! :)
Men innan dess blir det väl panikplugg imorgon, pallar inte plugga idag.. känner mig alldeles för lugn inför tentan för att det ska vara bra känns det som.. men imorgon då har nog paniken infunnit sig.


image50image51

När jag kom hem åt jag det här, spaghetti med tacovegsås. Hittade den här påsen i skåpet tillsammans med två likadana till man kan verkligen undra varför jag köpt hem tre såna?! Men det var gott i alla fall och snabbt gick det också.. Man blandade bara påsen med en burk krossade tomater sen var det färdigt men jag stoppade i lite annat jag hittade också, annars hade det ju varit rätt tråkigt!

Kommentarer
Postat av: labbkompisen.

tjusigt!

och anledningen till att man köper hem tre påsar kryddmix (sockermix?) är att den är billig.

2008-05-28 @ 21:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0