gulasch

image18

Den här gulaschgrytan gjorde jag på matlaborationen idag och den var lika god som den ser ut!
Det var bog i och jag har alltid trott att jag inte gillat det är segt och senigt = inte gott. Men det var jättegott!
Entrecoten som en annan grupp gjorde var däremot jätteseg och senig tycker jag och då hade det köttet kostat nästan tre gånger så mycket! Så nej till entrecote, ja till bog för min del!
I gulaschen var det nötbog, potatis, morötter, paprika. Kryddat med massa paprika, en del chili och spiskummin. Till så hade vi en så med vitlök och massa persilja.

Min hunger i morse löstes snabbt av att vi fikade med scones och kaffe under laborationen. Såna här laborationer tycker jag att hela utbildningen borde bestå av!

Nu ska jag äta lite mer gulasch och coleslaw som jag blev jättesugen på efter att magnus köpte en falafel som innehöll en massa vitkål med sås. Blev typ som coleslaw tyckte jag, en sån falafel ska jag ha nån dag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

fel fel fel! eller, inte helt fel, det hade säkert kunnat vara falafel... Men inte den här gången! Igårkväll ställde jag mig och lagade mat! Riktig mat. Det är lite sorgligt hur dålig fördelningen var med tanke på att det är min standardlunch... Gissa igen!

(och bantarbloggen är ingen bantarblogg, och den är nog bara rolig om man som jag "känner" författaren och hans famij.)

2008-05-21 @ 19:38:03
Postat av: Johanna

... en livstid av ära och berömmelse kommer på posten!

2008-05-21 @ 19:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0