frukost

image12image13

frukost! Bovetegröt med rabarber, ryvita multigrain(bästa knäckebrödet!) med avokado, kalkon och groddar. Märk väl kaffemuggen bakom tallriken!!
Ganska väl sammansatt för att vara mig med: 65E% kolhydrat, 18E% fett, 18% protein.(johanna: hur kopierar man de fina cirkeldiagramen från dietistxp??)  Avokado är bra grejer för fettprocenten! Ska nog snart äta lite mer avokado så fettprocenten går upp lite till. Frukosten var dock lite liten(300kcal), men med tanke på att jag ska plugga hela dagen(hoppas jag) så lär jag äta hela tiden ändå..

För övrigt är det tydligen massa kalcium i rabarber, det hade jag ingen aning om. så nu ska nog kalciumkvoten kunna klaras av den också!
Nu ska här pluggas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man tar en skärmdump, tror jag den lagom korrekta termen är. Klistrar in i ett bildredigeringsprogram, låt oss säga paint för att jag gillar paint, och beskär tills det bara är diagrammet kvar.

Finns säkert mycket smidigare sätt, men så gjorde jag!

Min frukost blev btw 570kcal! Jag känner mig så duktig! Visserligen baaara kolhydrater(socker!) för att jag valde "fruktyoghurt lätt" i dietist, men ändå! Tror också att jag överdrev vikten på melonen en aning...

2008-05-20 @ 10:09:45
Postat av: sandra e

Hej! Härlig blogg! Älskar matbloggar och att laga mat och äta..=)Kul att du ska bli dietist! det skulle jag med vilja bli faktiskt, skulle vilja hjälpa barn och ungdomar framför allt. jaja, får se hur det blir. Iaf, jag tror jag skulle behöva lite hjälp om du har lust att ge lite tips. Äter nog för lite (kcal) och jag har varit sjuk/febrig i ca 7 veckor nu, tror att det kan bero på mitt låga energiintag? kroppen orkar lixom inte längre. Har ett BMI på 17 just nu. är 157 cm lång, och har förmodligen tappat en del muskler efter min långvariga sjukdomstid. Tränar i vanliga fall ca 3 ggr/veckan, varierat, övriga dagar går jag ca 30-40 min...Men jag vill ha reda på mitt basalaenergibehov, och vilken mat jag borde äta för att få bra näring och bra sammansättning osv...vill inte gå ner mer i vikt, men det verkar jag göra...vill behålla vikten o ev gå upp 1-2 kg. Grejen är att jag vågar inte höja kalorierna med mer än 100-200, å då får jag ångest...blä! äter nu för ca 1200 (då jag är stilla sittandes, annars ökar jag på lite för varje aktivitet...)Har hälsovakten på datorn men det verkar ju som att den inte riktigt stämmer. Hoppas du vill skriva någonting till mig iaf. Några tips? kram

2008-05-20 @ 10:32:52
URL: http://Zandros.blogg.se
Postat av: Johanna

Shit, vad jag är glad att jag inte får sånna kommentarer!
Hur hanterar du detta?

2008-05-20 @ 15:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0